HHXOpgaver Opgaver Studieretningsprojekt Branding - SRP 2013

Branding - SRP 2013

Et 49 siders Studieretningsprojekt (SRP) lavet om emnet Branding i fagene Afsætning og Dansk. Opgaven er skrevet i 2013. Kommentar fra HHXOPgaver.dk: En rigtig flot opgave både grafisk såvel som indholdsmæssigt. - Et besøg værd! Min problemformulering lyder derfor som følgende: Jeg vil gøre rede for begrebet branding, med henblik på product- og company branding, brand essence og storytelling. Herefter vil jeg analysere Apples anvendelse af branding og efterfølgende analysere Apples tv-reklame Our Signature. Jeg vil afslutte opgaven med en vurdering af Apples fremtidige anvendelse af branding i deres promotion, og hvordan denne ser ud til at ville udvikle sig i fremtiden. Indledning (Uddrag) Et emne, som der indenfor det seneste årti er kommet massivt fokus på, spiller en større og større dagsorden af vores liv, uden vi nødvendigvis selv er klar over eller tænker over dette i hverdagen. Hvad der omtales er selvfølgelig branding, som har spredt sig som en steppebrand over hele verden. Der opstår hele tiden nye brands, som kæmper med andre brands, om at være det første en forbruger kommer i tanke om, når vedkommende tænker på et produkt. Når man tænker fast food, kan det være McDonalds. Når man tænker fodbold i Danmark, kan det være Brøndby IF. Tænker man på en telefon kan det være iPhone fra Apple, som er det første ord eller brand man forbinder med dette. Mulighederne er uendelige, og virksomhederne udnytter dette til fulde, for hvis man begynder at forbinde et produkt med et brand, er det med stor sandsynlighed, at man køber netop dette brand, hvis man skal have et bestemt produkt, som virksomheden producerer. Abstract (Uddrag) This project investigates how big and popular companies like Apple use branding to promote their products to their consumers. Branding is not a new subject to investigate, but the way it has grown throughout the years and how it has turned out to be is interesting to have a look at. Indholdsfortegnelse Abstract 2 Indledning 4 Branding 6 Product Branding 8 Company Branding 9 Brand Essence 11 Storytelling 12 Apple - Virksomheden 14 Brandinganalyse af Apple 15 Reklameanalyse af Our Signature 20 Apples nutidige promotion 25 Apples branding i fremtidig promotion 27 Konklusion 29 Litteraturliste 30 Bilag 1 – Brand Identity Model 36 Bilag 2 – Segmentering af Apple 37 Bilag 3 – SMUK-Model 43 Bilag 4 – Unge studerende i Danmark 44 Bilag 5 – Positioneringskort, Elektronik 45 Bilag 6 – SW-model 46 Bilag 7 – Our Signature - Printreklamer 48


Relaterede opgaver:

Card image cap

Build A Bear

Afsætning

Skriftlig eksamen Maj 2009. Spørgsmålene lyder: 1. Gør rede for Build-A-Bear Danmarks internationalisering. 2. Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter på baggrund heraf Build-A-Bears indtrængning på det tyske marked. 3. Analyser konkurrenceforholdene i detailleddet på det...

Card image cap

Cocio

Afsætning

Afsætning – Cocio Denne opgave sætter fokus på virksomheden Cocio A/S, og udviklingen af det danske kakao marked de sidste par år. Cocio har i flere år været kendt for deres unikke smag, og er i dag et af de mest omtalte produkter inden for kakaodrikke. Cocio blev grundlagt i 1951, Esbjerg...

Card image cap

Bang & Olufsen

Afsætning

Afleveringen er udarbejdet på baggrund af følgende opgaver: 1. Karakteriser kort Bang & Olufsens produkter samt deres mærkestrategi 2. Vurder hvilken prisfastsættelsesmetode Bang & Olufsen gør brug af 3. Vurder om Bang & Olufsens produkter kan betegnes som priselastiske eller uelastiske...