HHXOpgaver Opgaver Dansk Historie Opgave Den kolde krig

Den kolde krig

En dansk historie opgave om den kolde krig - et samspil mellem fagene Dansk og samtidshistorie. Indledning Jeg har valgt at arbejde omkring Den Kolde Krig fra dens start, til dens slut 1945-1955. Baggrunden til dette, er at jeg syntes det er yderst interessant, hvordan Europa efterfølgende blev delt op. Og ikke mindst de mange forskellige ”små” krige og kriser, der var i mellemtiden. I selve opgaven, vil jeg redegøre for Den Kolde Krig, jeg vil analyser dens start og til sidst vil jeg vurder hvorfor USA vandt krigen. Jeg har også valgt at fortælle lidt, om de ”små” kriser og krige der har været, ind i mellem i min opgave. Til sidst vil jeg komme med en konklusion, efter min udarbejdelse af min opgave. Problemformulering • Redegør for, begrebet ”Den Kolde Krig” • Analyser, ”Den Kolde Krig” • Vurder, hvorfor USA vandt Den Kolde Krig Indholdsfortegnelse INDLEDNING 3 PROBLEMFORMULERING 3 1. REDEGØR FOR BEGREBET ”DEN KOLDE KRIG” 4 1.1 BESKRIVELSE/REDEGØRELSE AF DEN KOLDE KRIGS START 4 1.2 REDEGØRELSE AF DEN KOLDE KRIG 4 2. ANALYSER ”DEN KOLDE KRIG” START 6 3. VURDER, HVORFOR USA VANDT DEN KOLDE KRIG 9 KONKLUSION 10 KILDEANGIVELSE 11


Relaterede opgaver:

Card image cap

Build A Bear

Afsætning

Skriftlig eksamen Maj 2009. Spørgsmålene lyder: 1. Gør rede for Build-A-Bear Danmarks internationalisering. 2. Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter på baggrund heraf Build-A-Bears indtrængning på det tyske marked. 3. Analyser konkurrenceforholdene i detailleddet på det...

Card image cap

Cocio

Afsætning

Afsætning – Cocio Denne opgave sætter fokus på virksomheden Cocio A/S, og udviklingen af det danske kakao marked de sidste par år. Cocio har i flere år været kendt for deres unikke smag, og er i dag et af de mest omtalte produkter inden for kakaodrikke. Cocio blev grundlagt i 1951, Esbjerg...

Card image cap

Bang & Olufsen

Afsætning

Afleveringen er udarbejdet på baggrund af følgende opgaver: 1. Karakteriser kort Bang & Olufsens produkter samt deres mærkestrategi 2. Vurder hvilken prisfastsættelsesmetode Bang & Olufsen gør brug af 3. Vurder om Bang & Olufsens produkter kan betegnes som priselastiske eller uelastiske...