HHXOpgaver Opgaver Afsætning Bolia A/S

Bolia A/S

Afsætning – case 6.2 – Bolia A/S En afsætningscase fra Systime bogen om den danske virksomhed Bolia A/S. Opgaven er udarbejdet som en afleveringsopgave. Opgaveintroduktion: Introduktion Jeg vil i denne opgave komme ind på en masse forskellige ting om Bolia: - Deres eksportmotiver og eksportberedskaber. - Bolias markedsudvælgelse. - Information om Bolias nye internationale marked. - Primære og sekundære data. - Relevant markeds information om eksport til Polen. - Bolias konkurrence strategier i Danmark og Sverige. - Bolias vækststrategier nationalt og internationalt. Indholdsfortegnelse Introduktion 3 Eksportmotiver 3 Interne proaktive (offensiv) 3 Interne reaktive (defensiv) 3 Eksterne proaktive (offensiv) 3 Eksterne reaktive (defensiv) 3 Eksportberedskaber 4 Produkt 4 Produktion 4 Personale (herunder ledelsen) 4 Penge (økonomien) 4 Markedsudvælgelse 4 Informationer inden indtrædelse på et internationalt marked 5 Primære og sekundære data 5 Primære 5 Sekundære 5 Eksport til Polen 5 Kultur 5 Religion 6 Velstand 6 Konklusion 7 Konkurrencestrategier i Danmark og Sverige 7 Danmark 7 Vækststrategier nationalt og internationalt 7 Kildeangivelse 8


Relaterede opgaver:

Card image cap

Build A Bear

Afsætning

Skriftlig eksamen Maj 2009. Spørgsmålene lyder: 1. Gør rede for Build-A-Bear Danmarks internationalisering. 2. Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter på baggrund heraf Build-A-Bears indtrængning på det tyske marked. 3. Analyser konkurrenceforholdene i detailleddet på det...

Card image cap

Cocio

Afsætning

Afsætning – Cocio Denne opgave sætter fokus på virksomheden Cocio A/S, og udviklingen af det danske kakao marked de sidste par år. Cocio har i flere år været kendt for deres unikke smag, og er i dag et af de mest omtalte produkter inden for kakaodrikke. Cocio blev grundlagt i 1951, Esbjerg...

Card image cap

Bang & Olufsen

Afsætning

Afleveringen er udarbejdet på baggrund af følgende opgaver: 1. Karakteriser kort Bang & Olufsens produkter samt deres mærkestrategi 2. Vurder hvilken prisfastsættelsesmetode Bang & Olufsen gør brug af 3. Vurder om Bang & Olufsens produkter kan betegnes som priselastiske eller uelastiske...