HHXOpgaver Opgaver Afsætning bestseller i kina

bestseller i kina

Case 4.1 - Bestseller i Kina - Systime - Internationalisering Kort om virksomheden: Bestseller er en familieejet virksomhed, som blev grundlagt i 1975 i Ringkøbing,. Virksomheden blev grundlagt af Troels Holch Povlsen. Bestseller er en dansk tøjkoncern med stor vækst. I Bestseller indegår der brands som Jack & Jones, Only, Vero Moda og Selected som der markedsføres på det pågældende marked. - Med udgangspunktet i antallet af Bestsellerbutikker i Kina bedes du estimere, hvor stort antallet af butikker vil være i 2020. - Redegør kort for begrebet franchising. - Redegør kort for konkurrencesituationen for Bestseller i Kina, og hvem konkurrenterne på det kinesiske marked er. - Hvilken form for vækst er der tale om, når en kæde som Bestseller øger antallet af butikker? - Argumenter for, hvilken form for vækst det drejer det sig om, når virksomheden vælger at sælge tøj gennem egne butikker eller franchisebutikker frem for at distribuere gennem eksisterende kanaler. - Hvilke fordele opnår Bestseller ved at opkøbe sine franchisebutikker? -Argumenter for om vækst via diversifikation kan komme på tale for Bestseller på det kinesiske marked. bestseller internatinalsering

i kina


Relaterede opgaver:

Card image cap

Build A Bear

Afsætning

Skriftlig eksamen Maj 2009. Spørgsmålene lyder: 1. Gør rede for Build-A-Bear Danmarks internationalisering. 2. Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter på baggrund heraf Build-A-Bears indtrængning på det tyske marked. 3. Analyser konkurrenceforholdene i detailleddet på det...

Card image cap

Cocio

Afsætning

Afsætning – Cocio Denne opgave sætter fokus på virksomheden Cocio A/S, og udviklingen af det danske kakao marked de sidste par år. Cocio har i flere år været kendt for deres unikke smag, og er i dag et af de mest omtalte produkter inden for kakaodrikke. Cocio blev grundlagt i 1951, Esbjerg...

Card image cap

Bang & Olufsen

Afsætning

Afleveringen er udarbejdet på baggrund af følgende opgaver: 1. Karakteriser kort Bang & Olufsens produkter samt deres mærkestrategi 2. Vurder hvilken prisfastsættelsesmetode Bang & Olufsen gør brug af 3. Vurder om Bang & Olufsens produkter kan betegnes som priselastiske eller uelastiske...